صفر تا صد سئو | درس سوم: چرا سئوی تضمینی تنها یک شعار است؟

درسنامه درس 3 از سری صفر تا صد سئو
guaranteed-SEO

با یک گشت و گذار ساده در وب سایت های سئو با عباراتی همچون سئوی تضمینی، تضمین رتبه یک در گوگل و عباراتی مشابه اینها مواجه خواهید شد. خیلی از وبمسترها و مدیران سایت ها نیز از شرکت ها و افراد سئوکار می پرسند آیا شما سئو را تضمینی انجام می دهید؟

اما واقعا این شعارها تا چه حد واقعیت دارند و آیا سئوی تضمینی می تواند واقعیت داشته باشد؟ اصلا تضمین در سئو به چه معناست؟

در این آموزش یعنی سومین درس از مجموعه صفر تا صد سئو بررسی خواهیم کرد که سئوی تضمینی در معنای واقعی خود چگونه است و چگونه می توان سئو را برای مشتریان تضمین کرد.

تضمین اصول و استانداردها یا تضمین رتبه؟

تضمین اصول و استاندارد ها یا تضمین رتبه؟

صادقانه بگوییم تضمین رتبه گوگل در سئو تنها یک شعار غیرممکن است. شاید از خود بپرسید که چگونه تضمین رتبه در گوگل غیرممکن است در حالی که برخی از شرکت های سئو در تبلیغات خود رتبه های برتر گوگل را برای مشتری تضمین می کنند؟

در پاسخ باید چند دلیل را بیان کنیم تا ثابت شود تضمین رتبه در گوگل تنها یک شعار است بس!

1 - رتبه گوگل چیزی است که در اختیار ما نیست

همانطور که در درس های قبل نیز اشاره کردیم گوگل مرتبا موتور جستجوی خود را آپدیت کرده و آنرا به الگوریتم های جدید و متفاوت مجهز می کند. از طرفی نیز این تغییرات معمولا غیر قابل پیش بینی بوده و کسی از برنامه های گوگل برای تغییر الگوریتم و مکانیسم جستجوگر خود در آینده خبر ندارد.

حال این سوال پیش می آید وقتی از آینده چیزی اطمینانی وجود ندارد، چگونه می توان آن را تضمین کرد؟! شرکت ها و افراد حرفه ای که در زمینه سئو فعالیت می کنند، می توانند چیزی حدود 30 درصد و یا بیشتر نرخ کلیک سایت در گوگل و در نتیجه ترافیک ورودی گوگل را برای شما افزایش دهند. همچنین این افراد با استانداردسازی ساختار وب سایت از جمله لینک ها، تصاویر، منوها و... موجب می شوند وب سایت نزد گوگل از اعتبار به مراتب بیشتری برخوردار شود. اما اختیار تغییر رتبه سایت در گوگل نهایتا به خود این موتور جستجو بر می گردد و چیزیست که از دسترس سایر افراد خارج است.

2 - گوگل هیچگونه همکاری با شرکت های سئو ندارد

گوگل با جمله زیر صراحتا اعلام کرده که هیچ شخصی نمی تواند رتبه 1 را به مشتریان تضمین کند.

No one can guarantee a #1 ranking on Google.

این جمله در حقیقت نشانگر این است که گوگل با شرکت هایی که در زمینه سئو فعالیت می کنند، هیچگونه همکاری ندارد.

متاسفانه برخی از شرکت ها همچنان در تبلیغ سئوی تظمینی پافشاری می کنند اما آنچه مهم است این است که اشخاص نباید فریب این تبلیغات را بخورند و همواره مطمئن باشند همکاری با اینچنین شرکت ها به جز هدر دادن زمان و سرمایه نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

3 - نتایج جستجو در گوگل هیچگاه ثابت نیست

هنگامی که شما کلیدواژه ای را در گوگل جستجو می کنید گوگل با توجه به زمان، مکان شما، تاریخچه جستجو های شما و ... نتایج جستجو را برای شما لیست می کند.

برای مثال زمانی که شما کلیدواژه «آموزش انگولار» را جستجو می کنید، با یک لیست خاص از وب سایت ها مواجه می شوید. حال اگر چند ساعت بعد شخصی دیگر از مکانی دیگر همین کلیدواژه را جستجو کند، با نتایج متفاوتی رو به رو خواهد شد. بنابراین تضمین رتبه یک در گوگل یک امر غیر منطقی و غیر قابل انجام است. البته شاید برخی افراد یا شرکت ها با ترفندهایی ویژه، یک سایت را در چند کلیدواژه خاص به صفحه اول گوگل بیاورند اما شک نکنید آن سایت پس از مدتی با جریمه های گوگل مواجه خواهد شد.

4 - تنها رتبه نیست که اهمیت دارد

همانطور که در درس های قبل نیز توضیح دادیم سئوی وب سایت تنها به بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو ختم نمی شود. آنچه اهمیت بیشتری دارد بهینه سازی سایت برای بازدیدکنندگان و ایجاد یک تجربه کاربری جذاب و متفاوت است.

ممکن است هنگام جستجوی یک کلیدواژه خاص، وب سایت مدنظر شما در ابتدای لیست نتایج قرار بگیرد اما کاربران پس از ورود به این سایت به هر دلیلی مانند تجربه کاربری ضعیف خیلی زود از آن خارج شوند، در این حالت گوگل زمان کمی که کاربر در این وب سایت باقی مانده است را دلیلی برای کاهش اعتبار ورتبه این وب سایت خواهد دانست. بنابراین در وهله اول تجربه کاربری بهتر و کسب رضایت بازدیدکنندگان نسب به رتبه سایت در گوگل اهمیت بیشتری دارد.

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید، سئوی تضمینی به دلایل زیادی از جمله دلایل مهمی که در بالا نام بردیم، تنها یک شعار است.

البته اگر سئو از همه نظر مطابق با استانداردها باشد می توان آنرا از قبل یک سئوی تظمینی دانست اما تضمینی که استانداردهای سایت را گارانتی می کند و نه رتبه گوگل را! بنابراین سئوی تضمینی همان دقت، صداقت و کیفیت در کار است که یک سئوکار حرفه ای و با تجربه هنگام انجام یک پروژه ی سئو آنرا در اولویت قرار می دهد.

امیدواریم این آموزش مورد استفاده شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد. در درس بعدی از مجموعه آموزشی صفر تا صد سئو، نکات مهم هنگام برنامه ریزی در انجام یک سئوی موفق و استاندارد را بررسی خواهیم کرد. پیروز و سربلند باشید...

تمام فصل‌های سری ترتیبی که روکسو برای مطالعه‌ی دروس سری صفر تا صد سئو توصیه می‌کند:
نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما (1 دیدگاه)

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

سحر
29 اردیبهشت 1399
من یه مدته دارم درمورد صفر تا صد سئو مطالعه می‌کنم به جرات میتونم بگم یکی از بهترین سایت هایی هستید که درمورد سئو مقاله دادید. چقدر واضح توضیح دادید دمتون گررررم ❤️

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.