3 هدف مهم که در ارسال خبرنامه‌های ایمیلی باید دنبال کنید

22 فروردین 1399
email-marketing4

وقتی بحث خبرنامه‌ ایمیلی می شود همه کاربران یک سوال مشترک دارند، چرا باید از آن استفاده کنیم؟! بسیاری از وبلاگ نویسان اینگونه استدلال می کنند که با یک خبرنامه ایمیلی شما لیستی از افراد را در دسترس خود دارید که می توانند برای شما پول ساز باشند. اگرچه این استدلال چندان دور از واقعیت هم نیست اما کمی ضعیف است. اما چرا؟

فرض کنید یک خبرنامه‌ ایمیلی دارید اما کسی در آن عضو نیست که بخواهد ایمیل های شما را باز کند، بخواند، به اشتراک بگذارد و یا روی لینک خرید شما کلیک کند. آن وقت چه؟ بنابراین این تعامل بهتر با کاربران است که هدف اصلی یک خبرنامه ایمیلی را تشکیل می دهد. همانطور که قبلا هم گفتیم برای موفق شدن باید از سوی مخاطبان خود ارزش دریافت کنید و بهترین راه برای این کار نیز ارزش افزودن به آن هاست. دقیقا کاری که می توانید با یک خبرنامه‌ ایمیلی انجام دهید.

بنابراین پول در لیست اهداف نیست و چیزهای مهم تری وجود دارد که به واسطه آن ها به اهداف دیگرتان می رسید. این همان موضوعی است که بسیاری از نویسندگان در آن دچار اشتباه می شوند و در کمپین های ایمیلی شکست می خورند. اما در ادامه قصد داریم 3 مورد از مهم ترین اهدافی که باید در کمپین های ایمیلی به دنبال آن باشید را برای شما شرح می دهیم تا دانش و استفاده بهتری نسبت به این ابزار مهم در بازاریابی دیجیتال به دست آورید.

1- ارتباط شخصی با مخاطبان

اعضای خبرنامه‌ ایمیلی را به دید مشتریان و یا مخاطبان معمولی خود نگاه نکنید. بهتر است آن ها برای شما مثل یک دوست باشند. این مورد وقتی یک ایمیل برای آن ها ارسال می کنید، بسیار حائز اهمیت است. زیرا که لحن و پیام شما را دچار تغییر می کند.

همچنین قرار نیست که تنها آخرین پست ها و یا محصولات وب سایت خود را برای آن ها ارسال کنید. در کنار آن ها، سعی کنید از تجربیات خود و چیزهایی که می تواند برای مخاطبان ارزشمند باشد، بگویید تا آن ها را به این باور برسانید که برای شما ارزشمند هستند.

نکته بعدی اینکه همیشه کوتاه بنویسید. هرچه متن شما طولانی تر شود احتمال خوانده شدن کامل آن توسط مخاطبان کمتر خواهد شد. چرا که آن ها به دنبال خواندن محتوای شما نیستند و بیشتر مایلند که با شما ارتباط برقرار کنند.

هیچگاه فراموش نکنید که شما به عنوان فرستنده ایمیل یک شخص هستید و نه یک ربات یا هر چیز دیگری! خبرنامه شما نیز یک ابزار برای ارزش افزودن و ارزشمند شدن شماست و به نوعی استعدادها و صلاحیت های شما را شکل خواهد داد.

2- قول دادن با نتیجه ای ارزشمند

وقتی خبرنامه خود را ایجاد کرده اید اما هنوز هیچ شخصی در آن عضو نشده است، نگاهی به شعاری که در کنار خبرنامه خود قرار داده اید، بیندازید. این را به یاد داشته باشید که وقتی لیست افراد عضو شده در خبرنامه شما بیشتر شد، بدانید چه قولی به آن ها داده اید و باید آن را عملی کنید. به عبارتی دیگر هر ایمیلی که برای آن ها ارسال می کنید باید مبتنی بر شعار و قولی باشد که از ابتدا به آن ها داده اید زیرا آن ها با چنین انتظاری در کمپین شما عضو شده اند.

ایمیل ممکن است باعث شود شما فکر کنید، آرام شوید و یا حتی انگیزه بیشتری بگیرید. در همین راستا باید دقت داشته باشید که آنچه که در ایمیل های شما کلیدی است آن است که یک چیز عالی به کاربر ارائه دهید. محصول، خدمات، مقاله یا کتاب الکترونیک و یا هر چیز دیگری. برای مخاطبان شما قولی که به آن ها داده اید از هر چیز دیگری مهم تر است و با این کار می توانید اعتماد آن ها را در این راستا به دست آورید.

3- تمرکز به آنچه که مهم تر است

ممکن است شما در بلاگ خود هر روزه محتوای جدید تولید کنید. این بهانه ای است که هر روز برای مخاطبان خود ایمیل ارسال کنید. اما آیا فکر نمی کنید به جای اینکه هر روز همه ی محتواهای خود را برای کاربران ارسال کنید و آن ها را خسته کنید، بهتر است به صورت هفتگی تنها مهم ترین عناوین را که از جذابیت بیشتری است برای آن ها ارسال کنید؟ همچنین می توانید یک فید RSS نیز به آن اضافه کنید تا کاربران از چیزی بی اطلاع نمانند اما در هر صورت ارسال روزانه خبرنامه جز در برخی مواقع منطقی به نظر نمی رسد.

همچنین به کاربران این اجازه را بدهید که خودشان انتخاب کنند که مایلند کدام دسته از محتواهای شما را دریافت کنند. اینکه شما تمامی محتواهای خود را برای آن ها ارسال کنید، تنها وقت آن ها را هدر داده اید و آن ها را به انصراف از خبرنامه ترغیب می کنید. بنابراین سعی کنید با هر ایمیل که ارسال می کنید مشکلی از کاربر را حل کنید یا یک عنوان جذاب و با ارزش برای آن ها داشته باشید.

در این صورت می توانید خدمات و محصولات خود را نیز در ایمیل قرار دهید تا در معرض دید کاربران باشند. اما توصیه می کنیم که تمرکز شما به جای محصول، خدمات و فروش خود باید به روی محتوای ارزشمندی باشد که دارید به مخاطب خود ارائه می دهید.

جمع بندی

ایمیل ها تنها یک نامه الکترونیکی هستند اما می توانند انواع مختلفی داشته باشند. برخی از آن ها مثل زمانی که تازه این تکنولوژی به دنیا آمده بود، تنها یک نامه شخصی بودند که البته هنوز هم می توانند چنین کاربردی داشته باشند. برخی از آن ها نیز می توانند تنها یک اعلان باشند و تاثیرات هر چند اندکی بر زندگی مخاطبان داشته باشند. برخی دیگر نیز می توانند یک محصول یا یک سری خدمات خاص ارائه دهند و به عنوان یک کانال بازاریابی و تجاری عمل کنند.

به هر حال باید در نظر داشته باشید که این لیست (اعضای کمپین ایمیلی شما) با ارزش ترین دارایی وب سایت شما نیست و به دید پول نباید به آن نگاه کنید. این لیست تنها می تواند ابزاری باشد که شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند. ابزاری که به کمک آن می توانید ارزش بیشتری به مردم بدهید و خود نیز ارزش های بیشتری دریافت کنید!


منبع: سایت Medium

نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.