اگر پست های عالی در وبلاگ خود نداشته باشید، کسی آن ها را مطالعه نمی کند. حتی اگر ترفندهای مختلف بازاریابی و یا سئو را هم بکار گرفته باشید، در صورت نداشتن محتوای با کیفیت نمی توانید در طولانی مدت موفقیت چندانی به دست بیاورید.
یک حقیقت وجود دارد و آن هم این است که اگر یاد نگیرید که چطور محتوای شگفت انگیز و جذاب تولید کنید، نمی توانید به صورت منظم افراد فعالی را جذب سایت خود کنید. یادتان باشد در دنیای وب امروز، محتوا کلید موفقیت است و مردم برای جذب اطلاعات منحصر به فرد، آموزنده و جالب به جستجوی روزانه می پردازند.
برای اینکه پست های شما در بین هزاران مقاله گم و گور نشود باید به نکات مختلفی توجه کنید که در این مقاله به آن ها خواهم پرداخت.
قانون طلایی تولید محتوای سایت ، نوشتن مقالاتی است که مشکلات خوانندگان شما را حل کند. اگر بتوانید برای هر مشکلی یک راه حل جامع ارائه دهید، تعامل در مورد آن پست بهتر خواهد بود و مقاله شما در نتایج جستجو رتبه بسیار بهتری پیدا خواهد کرد.
حال این سؤال مطرح است که از کجا می توان مشکلاتی را که کاربران به صورت عمومی با آن ها رو به رو هستند، پیدا کرد تا بتوان در مورد آن ها مقاله نوشت.
اگر دنبال یادگیری و مشاهده مطالب متنوع رایگانی هستید، خود گوگل فرصت های محتوایی زیادی را به شما ارائه می دهد و با جستجوی ساده پیرامون مباحثی که مخاطبان شما جستجو می کنند، می توانید پیشنهادات گوگل را مشاهده نمایید. در اینجا به طور مثال من درباره مانتو جستجویی را انجام دادم و شما هم می توانید در مورد موضوع مورد نظر خود، جستجوی مشابه را انجام دهید و ببیند که مخاطب بالقوه ی شما دنبال چه موضوعاتی است.
این روزها هنگامی که شما درباره موضوعی جستجو می کنید، گوگل سوالات مشابه و یا مرتبط با جستجوی شما را در زیر عنوان مقالات می آورد و شما می توانید بر اساس جستجوهای کاربران و توسط افزونه های مخصوص اسکیما، سوالات مرتبطی را برای محتوای خود ایجاد نمایید تا موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کنند.
پس از یافتن موضوعی که می خواهید در مورد آن به تولید محتوای سایت بپردازید، این پنج نکته را رعایت کنید تا یک محتوای جامع بنویسید که به تمام سوالات احتمالی پیرامون موضوع انتخاب شده پاسخ دهد.
ارائه ی مشکل قلاب محسوب می شود و این اولین پاراگراف از پست شماست که در آن مسئله را مطرح کرده و مسیری را که می خواهید دنبال کنید، به صورت کلی نشان می دهد.
بهترین راه برای ارائه راه حل مشکل این است که آن را برای خوانندگان خود شخصی سازی کنید. شما می توانید آن را به شکل داستانی از زندگی خود مطرح کنید تا خوانندگان بیشتر بتوانند با حرف های شما ارتباط بگیرند.
به این فکر کنید که چه ارتباطی با آن مسئله دارید و چگونه می توانید یک ارتباط شخصی سازی شده برای مخاطبان خود ایجاد نمایید؟ این موضوع به این دلیل مهم است که اگر خودتان احساسی درباره ی آن مسئله نداشته باشید، در مخاطبان خود هم نمی توانید ارتباطی با مطلب خود ایجاد نمایید.
وظیفه شما ارائه اطلاعات به شیوه ای است که احساسات مخاطبان را برانگیزد و نشان دهد که شما آن مشکل آزاردهنده را درک کرده اید و برای مقابله با آن راهکار دارید.
بعد از اینکه مشکلی را به شکل واضح و روشن ارائه کردید، حالا می توانید راه حل ارائه دهید. در اینجا می توانید ادامه داستان خود را بگویید، آمار، مطالعات موردی، عقاید و نظریه های خود و غیره را بیان کنید.
پس فراموش نکنید که در فرآیند تولید محتوای سایت تا وقتی مشکل را توضیح نداده اید، سراغ راه حل نروید.
اینکه به مخاطبان خود بگویید چگونه مشکلات خود را حل کنند، هرگز کافی نیست و شما به عنوان یک نویسنده، باید آن ها را تشویق کرده و در آن ها انگیزه ایجاد کنید. باید احساسی در مخاطبتان ایجاد کنید که همین الان بلند شوند و بروند مشکل را حل کنند!
بخش فراخوانی به عمل، قسمت نتیجه گیری از مقاله شماست و این قسمتِ محتوا جایی است که می توانید مراحل حل مشکل را قدم به قدم در کنار هم قرار دهید و در یک پاراگراف نشان دهید که این پست دقیقا چگونه مشکل را حل می کند.
همچنین می توانید در انتهای مقاله یک سؤال یا عبارت اضافه کنید که باعث شود افراد با شما ارتباط بگیرند و نظرات خود را در قسمت نظرات ارسال کنند. اگر مطالب وبلاگ ها را خوانده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که خیلی از آن ها در پایان سؤالاتی را می پرسند که می توانید از همان ها الگو بگیرید.
تمرینات بالا باعث می شود که یک الگوی خاصی برای نوشتن مقالات و تولید محتوای سایت خود در ذهن داشته باشید. همچنین می توانید با آزمون خطا و تحقیق، روش ها و تکنیک های دیگری را نیز پیدا کنید و یک فرمول برای نوشتن مقالات خود ایجاد کنید. این موضوع با تمرین و تکرار و شکست های پیاپی حاصل می شود.
با استفاده از این مراحل آسان می توانید مقالات با کیفیتی را بنویسید. با انتخاب یک مشکل شروع و در مورد آن صحبت کنید. به مخاطبان خود و نیازهای آن ها فکر کنید. سپس مقاله ای بنویسید و در آن نظریه ها، تجربیات و مثال های خود را در رابطه با حل مشکل ارائه دهید و نشان دهید که به این مسئله اهمیت می دهید. فراموش نکنید که به مخاطبان خود در یافتن راه حل کمک کنید و آن ها را ترغیب کنید تا برای حل مشکل دست به کار شوند.
منبع: سایت Begindot
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.