گوگل در آخرین قسمت از سری آموزشی سئو برای مبتدیان که به صورت ویدئو در کانال خود در یوتیوب قرار می دهد یک راهنمای سه مرحله ای برای کمک به کسب و کارها در زمینه انتخاب صحیح متخصص سئو ارائه داده است. در قسمت قبل از سری آموزشی، گوگل توصیه کرده بود که برای انجام یک سئو اصولی حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این مورد نشان از اهمیت بالای سئو و پیچیدگی های زیاد آن دارد که باعث می شود هرکسی نتواند به شکل اصولی پروژه یک سئو حرفه ای و استاندارد را اجرا کند. به گفته کارشناسان گوگل، استخدام متخصص سئو مزیت های زیادی به ویژه در زمینه صرفه جویی در زمان و هزینه های شما در مدیریت وب سایت کسب و کارتان خواهد داشت. گوگل هشدار می دهد که اشتباه در این امر می تواند خطرات زیادی برای اعتبار و شهرت سایت بهه مراه داشته باشد. بنابراین در این مورد باید دقت زیادی به خرج داد. گوگل سه مرحله زیر را در استخدام یک سئو کار خوب پیشنهاد می کند.
در ادامه با ما همراه باشید تا هر یک از مراحل استخدام متخصص سئو را آنگونه که گوگل شرح داده است برای شما بازگو کنیم:
در مرحله مصاحبه در زمینه سئو، پیشنهاد گوگل این است که حسابی گفته های شخص را گوش کنید تا مطمئن شوید روی مباحث و چیزهای مهم تمرکز کرده است. به عنوان مثال تمرکز او باید به طور کلی روی ظاهر شدن وب سایت شما در نتایج جستجو باشد و توجه بیش از اندازه به رتبه بندی و مکان در جستجو پرچم قرمز (علامت منفی!) محسوب می شود. دلیل این مورد نیز مشخص است. الگوریتم های جدید جستجوگر گوگل پیچیده تر از آن است که کسی بتواند نتیجه و رتبه ی خاصی را در آن ضمانت کند. بنابراین صرفا تمرکز باید روی دیده شدن در نتایج جستجو باشد.
اگر او چنین سوالاتی را از شما بپرسد بسیار نشانه های خوبی خواهد بود:
فراموش نکنید که شخصی را باید برای سئو انتخاب کنید که به طور کلی به موضوع کسب و کار شما علاقه مند باشد. در غیر اینصورت این مورد را نیز یک پرچم قرمز قلمداد کنید! همچنین تنضمین رتبه ی اول در گوگل موردی است که هیچ کس نمی تواند تضمین آن را بدهد. بنابراین در این مورد حتما دقت کنید.
مرحله دوم برای استخدام متخصص سئو از نگاه گوگل بررسی تجربیات و منابع علمی فرد مورد نظر است. گوگل توصیه می کند در این مرحله سوالاتی را درباره سئو از شخص بپرسید و از او بخواهید شما را بیشتر با سئو آشنا کند. یکی از سوالات مطلوب در این زمینه پرسش درباره تجربه او در کار با جستجوگرها بوده و اینکه از او بخواهید به شما توضیح دهد آیا نتایج موتورهای جستجو در طول زمان پایدار بوده است یا نه؟
همچنین هنگام صحبت با شخص مورد نظر دقت کنید که او بر برنامه های بلند مدت برای رشد کسب و کار شما تمرکز می کند و نه فقط رفع سریع مشکلات فعلی.
در آخرین مرحله و زمانی که کاندیداهای شما نسبت به اول محدودتر شده است، نوبت به بررسی مستندات فنی می رسد. بنا بر توصیه های گوگل، از شخص مورد نظر بخواهید که یک لیست اولویت بندی شده از آنچه که برای بهبود و پیشرفت سایت شما لازم است را به شما ارائه دهد. دقت داشته باشید که این داده ها حتما باید بر اساس مصاحبه های شما جمع آوری شده باشد و تمرکز آن بر بهبود تجربه کاربران از وب سایت باشد و نه صرفا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو.
همچنین او باید بتواند تمام سرمایه های مورد نیاز برای این کار تخمین بزنید و لیست هزینه های مالی مورد نیاز را به شما ارائه دهد. همچنین یک پیش بینی منطقی از نتایج مثبتی که احتمالا به دست خواهید آورد را باید در اختیار شما قرار دهد.
قبل از اینکه کار شما رسما با کاندیدای انتخاب شروع شود باید در مورد نحوه همکاری و پیگیری امور با وی به توافق برسید. اهداف و معیارها را مجددا مرور کنید و تا جای ممکن شخصی را انتخاب کنید که بتوانید همیشه در کنار او کار کنید. به عبارتی دیگر ارتباط حضوری دائم (البته با توجه به نوع شرکت یا کسب و کار شما) با یکدیگر باشید و بتوانید امور مهم را سریعا درمیان گذاشته و پیگیری کنید.
منبع: سایت Search Engine Journal
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.