در قسمت اول این آموزش، به برخی از مواردی که بسیاری از مردم، حتی حرفهایها فکر میکنند برای گوگل اهمیت دارد و رعایت یا عدم رعایت آنها رتبه سایتشان را تغییر میدهد، اشاره کردیم.
سابقهی سایت، استفاده یا عدم استفاده از دیگر محصولات شرکت گوگل، لایکها، به اشتراکگذاریها و تعداد توئیتهای سایت، Bounce Rate یا مدت زمان ماندن کاربر در سایت و تکنولوژی به کار رفته در ساختار سایت برخی از این موارد هستند.
امروز قصد داریم ۵ مورد دیگر را به این لیست مهم اضافه کنیم.
کلمهی facebook را در گوگل سرچ کنید. ملاحظه میکنید که در نتایج گوگل، اولین نتیجه سایت بزرگ فیسبوک است که حتما همه آن را میشناسید.
وقتی گوگل این سایت را در نتایج خود نشان میدهد، زیر لینک اصلی سایت، لینک بخشهای مختلف این سایت هم نشان داده میشود. (Log In, Log, Facebook Touch و ...)
آیا اگر سایت شما به این شکل نشان داده نشود، تاثیر نامطلوبی بر موتورهای جستجو دارد؟ پاسخ منفی است.
این نوع نمایش باعث میشود که شانس کلیک کردن کاربران بر سایت شما افزایش یابد. اگر شما هنوز برند معروفی نیست و این پنل اطلاعات برای شما ظاهر نمیشود، نگران نباشید.
اگر سایتتان محتوای مفید و موثری ارائه کند، کمکم به یک برند مشهور تبدیل میشوید و این پنل برای شما هم ظاهر خواهد شد.
اینکه از چه هاستی استفاده میکنید، اصلا مهم نیست. اما اگر نوع هاست شما باعث میشود سرعت بارگذاری سایتتان کم شود، حتما تاثیر منفی خواهد داشت.
چنانچه از هاستی که استفاده میکنید که اثر منفی روی سرعت سایتتان ندارد، نگران نباشید. حتما لازم نیست یک هاست گرانقیمت یا انفرادی تهیه کنید.
همانطور که میدانید، عنوان هر صفحه، مجموعهای از کاراکترهاست که در بالاترین قسمت هر صفحه قرار میگیرد. عنوان سایت میتواند شامل نام اصلی سایت، سپس یک جداکننده و بعد یک عبارت توضیحی باشد. مانند: روکسو | مرجع آموزش برنامهنویسی و گرافیک
و یا یک عبارت توضیحی، یک جدا کننده و سپس نام اصلی سایت باشد. مانند: کاملترین مرجع آموزش برنامهنویسی و گرافیک - روکسو
لازم است بدانید که اصلا اهمیتی ندارد از چه ترتیبی استفاده میکنید و مهم نیست که از کدام جداکننده (- / | ؛ و غیره) استفاده میکنید. اما حتما در عبارت توضیحی از کلمات کلیدی که محبوب مردم هستند و البته با محتوای سایت شما مطابقت دارند، استفاده کنید.
بارها شنیدهایم که بعضیها میگویند اگر عنوان مطلبتان را با تگ H1 مشخص کنید، بهتر است و گوگل به تگهای H1 نسبت به تگهای H2 اهمیت بیشتری میدهد. اما واقعا اینچنین نیست.
گوگل ابتدا محتوا را میبیند و سپس بولدترین و درشتترین قسمت متن را به عنوان تیتر آن مطلب در نظر میگیرد.
حالا اگر شما از تگ H1 استفاده کنید یا H3 یا حتی H5، این به شما و برنامهنویسی شما بستگی دارد و تاثیری در جستجوی گوگل ندارد. اما همه برنامهنویسان میدانند در برنامهنویسی اصولی و حرفهای، درشتترین و بولدترین قسمت مطلب که همان سرتیتر است با تگ H1 نوشته میشود. این فقط مربوط به هنر برنامهنویسی شماست و در محبوبیت مطالب یک سایت برای گوگل بیتاثیر است.
هنگامی که خزندههای گوگل وارد یک وبسایت میشوند و در واقع عملیات خزش را آغاز میکنند، اگر در پوشه ریشهی وبسایت، فایلی به نام robot.txt نداشته باشید یا فایلی با این اسم ایجاد کردهاید ولی هیچگونه قید و شرطی برای دسترسی ربات گوگل به صفحات وبسایت خود اعمال نکرده باشید و یا اینکه ربات گوگل وارد صفحهای شود که هیچگونه تگ متایی برای ربات وجود نداشته باشد، در هر حال گوگل و رباتهای خزش آن تصور میکنند که باید تمامی صفحات و لینکهای موجود در وب سایت شما را خزش کنند.
اینکه شما از تگ متای robots با مقادیر index و follow استفاده کنید یا به یک لینک دستور rel=follow را درون تگ href اضافه نمایید و یا اینکه درون فایل robot.txt مشخص کنید که خزندههای گوگل به همه چیز دسترسی داشته باشند، هیچ تاثیری در بهینهسازی سایت ندارد. خزندههای گوگل به صورت پیشفرض همه چیز را مورد بررسی قرار میدهند.
در واقع استفاده از موارد فوق هیچ سود و ضرری برای یک سایت ندارد. میتوانید از آنها استفاده کنید اما بر خلاف باور عموم، هیچ نفعی برای سایت شما ندارند و رتبه سایت شما را ارتقا نمیدهند.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.