نرم افزار FPS CREATOR X9 به تمامی گروه های سنی این امکان را می دهد که بدون نیاز به دانش فنی شروع به ساخت بازی رایانه ای کنند و اصول ساخت بازی را مرحله به مرحله بیاموزند. این نرم افزار قابلیت های بسیار بالایی دارد که باعث شده هم مبتدی ها و هم حرفه ای ها از آن لذت ببرند.
به لطف این نرم افزار شما می توانید بدون نیاز به دانش خاصی چون کدنویسی، به سرعت و آسانی برای سیستم عامل ویندوز بازی های سه بعدی شوتر اول شخص بسازید.
امید است که نوجوانان و جوانان عزیز با فراگیری اصول ساخت بازی بتوانند بازی های رایانه ای با استانداردهای روز جهانی تولید نمایند.
این نرم افزار با حداقل امکانات سخت افزاری قابل اجرا و استفاده است.
ویندوز XP
سیپییو پنتیوم 3 - 1 گیگاهرتس
256 مگابایت رم
1.4 گیگابایت فضای خالی برای نصب نرمافزار (البته بدون حساب کردن مدلها و فضای خالی برای ایجاد بازی)
کارت صدا، صفحه کلید، ماوس و کارت گرافیک سازگار با Directx9.0
مانند سایر نرم افزارها فایل اجرایی را اجرا می نماییم و بعد از وارد نمودن نام و سریال فعال سازی، نرم افزار در مسیر انتخابی شما نصب می شود.
پس از اتمام نصب نرم افزار از مسیر زیر قابل اجرا است:
Start/All Programs/ The Game Creator/ FPS Creator
پس از اجرای نرم افزار FPS Creator پنجره ای به صورت عکس زیر نمایان می شود.
منوهای کشویی (Drop-Down Menus):
از طریق گزینه های این منو، کارهایی مانند ساخت پروژه جدید، ذخیره کردن و... را می توان انجام داد.
نوار ابزار (Tool Bar):
در این نوار آیکون هایی برای دسترسی سریع به قسمت های مختلف قرار گرفته شده است که در زیر با کارکرد هر کدام آشنا می شوید. این آیکون ها به 6 قسمت تقسیم بندی شده اند:
New | ایجاد پروژه جدید | |
Open | وارد کردن پروژه های از قبل ذخیره شده | |
Save | ذخیره کردن | |
Cut | جا به جا کردن | |
Copy | کپی کردن | |
Erase | پاک کردن | |
Undo | لغو آخرین کار انجام داده | |
Redo | بازگرداندن اثر Undo |
Zoom In | بزرگنمایی | |
Zoom Out | کوچکنمایی | |
Increase Shroud | افزایش هاله ی رندر | |
Decrease Shroud | کاهش هاله ی رندر | |
Toggle Layers | تعویض لایه های بازی | |
Move Up Layer | حرکت به لایه بالایی | |
Move Down Layer | حرکت به لایه پایینی | |
Entire Level | مشاهده کل منطقه مرحله | |
Close Up View | نمای بسته از مرکز مرحله |
3.آیکون های بخش ها:
Entity edit mode | ویرایش خصوصیات Entity ها | |
Segment edit mod | ویرایش خصوصیات Segment ها | |
Interior | ویرایش Segment های داخلی | |
Exterior | ویرایش Segment های خارجی | |
Wall | رسم دیوار | |
Floor | رسم کف و سقف | |
Pick Segment | انتخاب یک قطعه از یک بخش | |
Select Area | انتخاب تمام یک بخش |
Draw Segment As Line | رسم آزاد به صورت خطی | |
Draw Segment As Rectangle | رسم آزاد به صورت مستطیل | |
Draw As Ellipse | رسم آزاد به صورت بیضی | |
Spray Segment | رسم آزاد به صورت اسپری کردن | |
Increase Draw Brush Size | افزایش طول حجم ابزار رسم | |
Decrease Draw Brush Size | کاهش طول حجم ابزار رسم |
New Waypoint | رسم نقطه حرکتی جدید | |
Select Waypoint | انتخاب نقطه حرکتی |
Test Leve | نمایش مرحله قبل از ساخت فایل اجرایی | |
Quick Level Preview | تست مرحله به سرعت |
پنجره اصلی ویرایش (Main Edit Window):
این قسمت اصلی ترین قسمت نرم افزار است که از طریق آن شما می توانید اجزای مربوط به بازی (زمین، دیوار، پنجره، اشیا، دشمن و ...) را وارد کنید و مراحل بازی خود را بسازید و ویرایش کنید. این پنجره به صورت سه بعدی و در ابعاد 100*100*100 مکعب تقسیم بندی شده است همچنین در این قسمت می توانید نمای سه بعدی بخش های مختلف بازی خود را مشاهده کنید.
جهت نمای ویرایش سه بعدی (3D Edit Cursor):
به کمک این جهت نما، مکان خود بر روی پنجره اصلی ویرایش را پیدا و به راحتی اشیا و بخش های مورد نظر را به بازی خود اضافه می کنید.
پوشش رندر (render shroud):
هاله دایره شکلی را که اطراف موس وجود دارد، پوشش رندر می گویند. با کمک پوشش رندر می توانیم نمای رندر شده مراحل ساخته شده خود را مشاهده نماییم. این امکان به این دلیل در FPS Creator گنجانده شده تا هنگام طراحی مراحل تمامی اجزا رندر نشود و فقط بخشی که در منطقه پوشش رندر است، رندر شود تا برای ساخت مراحل و استفاده از نرم افزار نیاز به سخت افزار قوی نداشته باشیم.
نوار وضعیت (Status Bar):
در این نوار شما می توانید وضعیت خود را مانند اینکه در کدام لایه از بازی و یا در چه مختصاتی از بازی قرار گرفته اید، مشاهده کنید.
مختصات نرم افزار FPS creator در زیر آمده است.
توضیح | سایز | محور | شماره خانه | کلید جابه جایی |
ارتفاع | 20 | Y | 19-0 | + و - |
عرض | 40 | X | 39-0 | کلیدهای چپ و راست |
طول | 40 | Z | 39-0 | کلیدهای بالا و پایین |
تب های کتابخانه (Library Tabs):
در این قسمت اجزا و اشیای مورد نیاز طراحی مراحل بازی در 4 گروه:
Prefabs
Segments
Entities
Markers
گنجانده شده اند که در جلسه بعدِ آموزش ساخت بازی با FPS Creator توضیحات هرکدام آورده شده است.
منبع: سایت Make Video Games
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.