این روزها همه به دنبال برآورده کردن نیازهای روزمره خود به شکل آنلاین هستند. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، از فروشگاه اینترنتی گرفته تا سایت های فروش و رزرو بلیط، داشتن یک وب سایت مناسب به شما کمک می کند که برند خود را بسازید، با مشتریان در تعامل و ارتباط باشید و با گسترش کسب و کار خود، محصول بیشتری به فروش برسانید.
البته صرفا داشتن یک سایت کافی نیست، یک وب سایت مناسب که برای مخاطبان مفید و کاربردی واقع شود، مهمترین چیزی است که شما نیاز دارید. وب سایت باید برای مخاطبان عالی به نظر برسد و احساس خوبی را به کاربران منتقل کند. همچنین هرچه مخاطبان را بیشتر برای خرید ترغیب کنید، شانس شما برای باقی ماندن و موفقیت در دور رقابت میان کسب و کارهای آنلاین و مشابه بیشتر خواهد بود.
در ادامه برای شما عزیزان فاکتورهای مهم برای طراحی و ایجاد یک وب سایت کسب و کار آنلاین را که بر اساس تجربه در سال های اخیر بیشترین تاثیر را در فروش و سودرسانی به کسب و کارهای آنلاین را دشته اند، گردآوری کرده ایم. بدون شک با بهره گیری از این نکات می توانید سطح کاری خود را یک یا چند پله ارتقا دهید و در نتیجه، شانس دیده شدن و همچنین موفقیت خود را در فروش های اینترنتی افزایش دهید.
یکی از مهم ترین قوانین در طراحی سایت های فروش آنلاین، حفظ سادگی است. به عبارتی دیگر، وقتی نوبت به بررسی سبک های مختلف در طراحی سایت های تجارت الکترونیک می رسد، سادگی از هر چیز دیگری مهم تر است.
هرچه عناصر مختلف سایت مانند رنگ ها، تصاویر، بنرها و پاپ آپ ها ساده تر و کم زرق و برق تر باشد، شانس شما برای فروش محصول بالاتر خواهد بود.
برخی از افراد تازه کار در این زمینه، اینکار را غیر معقول می دانند. اما تجربه ثابت کرده است اکثر عناصر و ابزارهای وب سایت، بیشتر موجب حواس پرتی مخاطبان هستند تا ترغیب آن ها برای خرید محصول. سعی کنید سادگی را در طراحی سایت حفظ کنید و تمرکز خود را فقط و فقط روی فروش بیشتر بگذارید.
شما هم به خوبی می دانید که اکثر مردم خریدهای اینترنتی خود را از یک سری وب سایت های ثابت که معروف یا به اصطلاح برند شده اند، انجام می دهند. اگر واقعا می خواهید یک تجارت الکترونیک موفق با درآمد بالا و ثابت داشته باشید، باید روی معروف و محبوب کردن نام تجاری خود تمرکز کنید.
فراموش نکنید نام تجاری، نقش DNA یک کسب و کار آنلاین را بازی می کند. به نوعی می توان گفت هویت کسب و کار را برای مخاطبان معرفی می کند.
برای ایجاد و معرفی دقیق یک نام تجاری مناسب سوالات زیر را از خود بپرسید:
بعد از اینکه از انتخاب نام تجاری مناسب مطمئن شدید، آنرا ثبت کنید و سعی کنید با طراحی یک لوگوی مناسب نیز هویت آن را گسترش دهید تا به خوبی در ذهن مخاطبان جا بگیرید.
برای اینکه بتوانید فروش بهتری را تجربه کنید، باید بتوانید با مخاطبان ارتباط بهتری داشته باشید. گاهی اوقات لازم است خود را جای مشتریان قرار دهید و تصور کنید که آنها از وب سایت یا شرکت آنلاین شما چه انتظارهایی دارند و بکوشید این انتظارات را در وب سایت خود برآورده کنید. معمولا یک وب سایت با دسترسی راحت و مرورگری بدون دردسر خواست اصلی مخاطبان از فروشگاه های آنلاین است.
علاوه بر آن سازماندهی و دسته بندی مناسب محصولات و شیوه های پرداخت نیز برای بازدیدکنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید آنها را به بهترین شکل ممکن در طراحی سایت پیاده سازی کرده و دسترسی به قسمت های مختلف سایت را برای کاربران بهینه سازی و راحت کنید.
اهمیت رنگ ها بیش از آن چیزی است که پیش خود بگویید: خب، قرمز رنگ مورد علاقه من است پس همه چیز را قرمز می کنم!
رنگ ابزار بسیار قدرتمندی است و اگر از روانشناسی آن به خوبی مطلع باشید می توانید آنرا به سود خود به کار ببرید. رنگ های مختلف احساسات و اعمال دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند. برای مثال قرمز نماد شور و هیجان است و بر اساس تحقیقات استفاده از رنگ قرمز روشن برای برجسته کردن دکمه های خرید در فروشگاه های اینترنتی می تواند مشتری را بیشتر برای خرید ترغیب کند و حتی فروش اینترنتی شما را تا 34 درصد افزایش دهد.
از طرفی دیگر آبی نماد خونسردی و اعتماد محسوب می شود و یک رنگ بسیار پرطرفدار در دنیا به حساب می آید. اگر می خواهید حس اعتماد بیشتری در زمینه کسب و کار خود به مشتریان القا کنید، این رنگ گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی رنگ ها و استفاده از قدرت آنها در طراحی و انتخاب رنگ سازمانی، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را نیز در روکسو مطالعه کنید.
در مقاله بعدی 7 فاکتور مهم باقی مانده در طراحی سایت های فروشگاهی و کسب و کار آنلاین را بررسی خواهیم کرد.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.