بدون شک لازم به یادآوری نیست که دنیای وب یک فضای بسیار شلوغ و پر هرج و مرج است و برای دیده شدن در این فضا و تاثیرگذاری روی مخاطبان باید از این هرج و مرج و شلوغی راهی پیدا کنید. یکی از راه های مهم در این زمینه تبلیغات است. تبلیغات به شیوه درج بنر در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، یکی از بهترین و رایج ترین روشها برای جذب بیشتر مخاطبان برای هر برند محسوب می شود.
نتیجه یکی از مطالعات گوگل نشان می دهد درج بنرهای تبلیغاتی در وب سایت های دیگر، حدود 16 درصد از بازدیدکنندگان آن وب سایت را به سمت برند شما سوق می دهد و همچنین تبلیغات به وسیله درج بنر اگر به طور صحیح انجام شود می تواند حدود 70 درصد ترافیک ورودی وب سایت را از آن چیزی که هست، بالاتر ببرد.
البته نباید فراموش کرد که همه تبلیغات مثل هم نیستند و به عبارتی دیگر از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. اگر بخواهید تبلیغات شما موجب جذب کاربران و مخاطبان شود و آنها را برای شما به بازدیدکننده یا مشتری تبدیل کند باید آنرا به شکل اصولی انجام دهید. یکی از مهمترین اصول در تبلیغات بنر نیز طراحی هرچه جذابتر بنر است که بتواند نگاه بینندگان را به سمت خود خیره کند.
اما یک بنر باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا از دید مخاطبان جذاب به نظر برسد؟ در ادامه بهترین بنرهای تبلیغاتی طراحی شده در سال 2018 را در نکات طراحی مربوط به هر دسته بیان می کنیم که می توانید برای پروژه های بعدی خود از آنها کمک بگیرید. با روکسو همراه باشید...
یکی از مهمترین ابزارهای هر گرافیست، رنگ است. اگر بلد باشید به خوبی از آن استفاده کنید، میتوانید افکار و احساسات خاصی را از طریق آن به بینندگان منتقل کنید. استفاده از رنگ های مکمل مانند نارنجی و آبی میان گرافیست ها برای طراحی بنر بسیار رایج است.اما رنگ های مکمل چه رنگ هایی هستند و چگونه باید از آنها استفاده کرد؟ برای پاسخ این سوال از شما دعوت می کنیم مقالات آموزشی زیر را نیز به خوبی مطالعه کنید.
اگر می خواهید کلیک خور تبلیغتان خوب باشد، پیشنهاد می کنیم رنگ قرمز را حتما در طراحی خود بگنجانید.
تحقیقات نشان می دهد یک دکمه قرمز رنگ در بنر می تواند بازدهی کلیک های روی بنر را تا 34 درصد افزایش دهد.
البته موضوع تبلیغ را نیز فراموش نکنید. همانطور که گفتیم رنگ ها معانی مختلفی دارند و احساسات متفاوتی به مخاطبان القا می کنند. به طور مثال اگر تبلیغ شما در ارتباط با محصولات کودکان است و می خواهید نظر والدین را به آن جلب کنید، رنگ های زرد و نارنجی را فراموش نکنید. این رنگ ها همانند قرمز می توانند احساس شور و شوق در مخاطب ایجاد کنند.
یکی از جلوه های مهم هر بنر این است که جذابیت آن از سایر اجزای صفحه بیشتر باشد و نظر مخاطب را به خوبی جلب کند. حتی در یک وب سایت استاتیک نیز یک بنر پویا می تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند. ساده تر بگوییم، هیچ دلیلی برای اینکه جذابیت بنرهای عادی را بیشتر از بنرهای پویا و انیمیشنی بدانیم، وجود ندارد.
پیشنهاد می کنیم تا جایی که می توانید از جلوه های انیمشنی زیبا برای برجسته کردن و زیباتر نشان دادن بنرهای خود کمک بگیرید. شک نکنید پویانمایی بنر می تواند بازدهی بنر را تا چندیدن برابر افزایش می دهد.
در ادامه چند نمونه از بهترین بنرهای تبلیغاتی متحرک را برای شما به اشتراک می گذاریم. آیا واقعا جلب توجه نمی کنند؟!
بر اساس تحقیقات انجام گرفته، استفاده از تصاویر در بنرهای تبلیغاتی می تواند بازدهی آنها را تا 40 درصد افزایش دهد.
مهم نیست از چه تصاویری استفاده می کنید. اشیا، مردم، محصولات و... می توانند گزینه های مناسبی برای جذابیت بیشتر بنر باشند. اما نکته مهم این است که تصاویر، مرتبط با موضوع تبلیغ شما باشند. برای مثال اگر یک وب سایت ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه را تبلیغ می کنید از تصاویر کامپیوتر استفاده کنید و نه یک خرگوش سوار بر اسکیت بورد با این خیال که دارید سرعت هاست ها را به رخ می کشید!!!
همچنین دقت کنید که حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و سایز آنها را نیز به اندازه کافی بزرگ در نظر بگیرید که به راحتی نظر بیننده را جلب کند. در ادامه نمونه هایی زیبا از بنرهای طراحی شده بر اساس تصاویر را مشاهده می کنید.
گاهی اوقات عناصر تصویر، رنگ و شکل ممکن است به تنهایی برای موفقیت بک بنر تبلیغاتی کافی باشند اما بسیاری مواقع مجبور می شوید متن های تبلیغاتی زیادی را در بنر بگنجانید. از طرفی گاهی تبلیغاتِ متن محور تاثیرگذاری بیشتری نزد مخاطبان دارند. چنین مواقعی سعی کنید شعار برند و سایر متن های تبلیغاتی را با رنگ های مرتبط و سایزهای مناسب داخل بنر قرار دهید. رنگ ها را حتما متناسب با تکنیک های روانشناسی رنگ انتخاب کنید.
ایجاد باکس ها و بک گراندهای رنگی نیز می توانند خوانایی نوشته ها را افزایش دهند و در جلب توجه بیشتر به سمت بنر تاثیرگذار باشد. در پایان مقاله نمونه هایی از بهترین بنرهای تبلیغاتی را که با تمرکز روی متن طراحی شده اند، مشاهده کنید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.