رنگ قرمز نمایانگر اوج انرژی و شور و شوق است. وقتی عصبانی می شویم قرمز می بینیم. از طرفی قرمز رنگ خون است. به رنگ قرمز ماشین های آتش نشانی و یا قرمز چراغ های راهنمایی فکر کنید. متوجه خواهید شد که چرا قرمز تبدیل به رنگی قدرتمند در برندینگ شده است. از جهت دیگر تحقیقات نشان داده رنگ قرمز اشتها را تحریک می کند. به همین دلیل در رستوران ها و فست فودها به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
در نمونه های مشهور، نت فلیکس از رنگ قرمز در طرح کلی وب سایت و اپلیکیشن خود استفاده می کند که نماد شور و انرژِی است. کوکا کولا هم همانطور که می دانید از این رنگ در طرح های تجاری خود استفاده می کند. به طور کلی باید دقت کنید در ارتباط با خوراکی ها و غذاها، نماد سایت ها، مکان های تفریحی و یا طرح های مرتبط با مسابقات از رنگ قرمز برای جذب بهتر کاربران و مخاطبان استفاده کنید.
نارنجی به عنوان یک رنگ ترکیبی، معجونی از شور و شوق رنگ قرمز و شادی و سرزندگی رنگ زرد است. این رنگ توجه افراد را به خود جلب می کند اما شجاعت و جسارت رنگ قرمز را در خود ندارد. همانطور که شاهد هستید نارنجی در چراغ های راهنمایی به عنوان نماد هشدار به کار می رود. همچنین در لباس هایی که دید افراد را به خود جذب می کند، به طور گسترده از این رنگ استفاده می شود.
نارنجی یک رنگ شاد، پر انرژی، سرزنده و جوان پسند است که می تواند برای مخاطبان یادآور پرتقال و ویتامین C نیز باشد!
در طرح های لوکس نیز می توان از رنگ نارنجی استفاده کرد اما معمولا این رنگ را نماد تجمل گرایی نمی دانند.
نارنجی رنگ کاملا مناسبی برای طرح های خلاقانه و جوانانه است. این رنگ همچنین بسیار دوستانه محسوب می شود که در کنار حس فان و شوخ طبعی می تواند جسارت قرمز را نیز برای مخاطبان یادآوری کند!
رنگ زرد؛ رنگ خورشید و یادآور لبخند گل آفتابگردان. زرد پر از شادی، امید و مثبت نگری است. ویژگی دیگر این رنگ جلب توجه است که به همین دلیل مانند رنگ قرمز و نارنجی در علائم هشدار نیز بکار می رود.
مک دونالد یک نمونه جهانی شناخته شده است که از این رنگ برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می کند. استفاده از تم طلایی را در بنرهای تخفیف این شرکت به وضوح می توان مشاهده کرد که برای جلب توجه بیشتر و البته ایجاد انگیزه و حس مثبت بیشتر در مخاطبان بکار گرفته شده است.
رنگ زرد گزینه بسیار مناسبی برای نمایش ویژگی هایی نظیر سرعت، سرگرمی و تخفیف در پروژه های طراحی شماست. البته مراقب سایه ها باشید. زرد روشن می تواند توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و برای طرح های برجسته گزینه فوق العاده ای است. زرد تیره مصنوعی تر به نظر می رسد و هنگامی که به عنوان پس زمینه استفاده می شود بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
رنگ سبز نشانگر طبیعت، رشد، هماهنگی و در عین حال ثروت و ثبات می باشد. این رنگ یادآور منظره درختان، علف ها و سایر گیاهان و ایجاد کننده حس سرسبزی و سرزندگی در افراد است. از طرفی این رنگ به دلیل استفاده در دلارهای آمریکا، تبدیل به نماد ثروت و رفاه در ایالات متحده شده است.
استفاده از سبز در کنار رنگ های پایه قرمز، زرد و آبی کاربرد وسیعی دارد. به عنوان مثال به گوگل و مایکروسافت دقت کنید که یک حس متعادل بصری، آرامبخش و زیبا را تداعی می کنند. از نام های تجاری معروف دیگری که از رنگ سبز به عنوان رنگ سازمانی خود استفاده می کنند، استارباکس و اسپوتیفی را می توان نام برد.
در برندهای دوستدار محیط زیست از رنگ سبز با هایلایت روشن به طورگسترده استفاده می شود. توجه داشته باشید تون روشن این رنگ در ارتباط با طبیعت بوده و تون نئون آن اثر متفاوتی در مخاطبان ایجاد می کند.
بنابراین هنگام استفاده از رنگ سبز در پروژه های طراحی خود به سایه ها، هایلایت و غلظت رنگ دقت زیادی داشته باشید. استفاده از این رنگ در دکمه های تایید و پذیرش در رابط کاربری اپلیکیشن و وب سایت ها کاربرد بسیار زیادی دارد که حس اعتماد را به مخاطبان القا می کند.
آبی از معروف ترین و پرطرفدارترین رنگ ها در جهان است. این رنگ منعکس کننده احساس آرامش و خونسردی در افراد است. وقتی آنرا با خاکستری در کنار هم استفاده کنیم تبدیل به نماد اعتبار برای شرکت ها می شود.
استفاده از این رنگ به شکل وسیع در شرکت های بزرگ دیده می شود. شرکت های آی تی مثل دل، اینتل، اچ پی و مایکروسافت. همچنین شرکت های مرتبط با امور مالی مانند پی پال و گلدمن از رنگ آبی بعنوان رنگ سازمانی خود استفاده کرده اند. در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و حتی LinkedIn هم شاهد بهره گیری از این رنگ هستیم. شرکت های بزرگ جنرال الکتریک و جنرال موتورز هم آبی را ترجیح داده اند.
بنابراین اگر می خواهید در کنار اعتبار، حس اعتماد را نیز در مخاطبان خود ایجاد کنید آبی گزینه ای مناسب خواهد بود. همچنین می توانید در موضوعات مرتبط با ورزش های آرامبخش مانند مدیتیشن آنرا استفاده کنید.
در این قسمت، به پرسشهای تخصصی شما دربارهی محتوای مقاله پاسخ داده نمیشود. سوالات خود را اینجا بپرسید.